Dziś praktycznie każdy biznes to przede wszystkim ogromna konkurencja, dlatego by odnieść sukces, przedsiębiorstwo powinno wyróżnić się na tle innych. Można oczywiście odróżniać się pod kątem jakości wyrobu lub atrakcyjnych cen, jednak jeśli nie zainwestujemy w reklamę, żaden człowiek nawet nie dowie się o istnieniu naszej oferty. Czy jednak zdajemy sobie sprawę, jaka reklama jest najbardziej skuteczna? Taka, która dociera do jak największej grupy potencjalnych Klientów, a pod tym względem trudno pokonać klasyczne ulotki.
Jeżeli chcemy trafić do osób, które rzeczywiście są zainteresowane ofertą naszej firmy, powinniśmy precyzyjnie rozpoznać grupę potencjalnych Klientów. Należy dokładnie wiedzieć do kogo kierujemy naszą ofertę i jakie są jego oczekiwania. Nasza odpowiedź na konkretną potrzebę Klienta – to właśnie powinny prezentować ulotki. Do odbiorcy należy dostosować nie tylko treść reklamy, ale też barwy, grafiki czy czcionkę. Doświadczone firmy, których specjalnością są ulotki, doskonale wiedzą jakimi cechami ma wyróżniać się reklama sklepu z zabawkami, a jak prezentować się ma ulotka biura podatkowego.
Ogromne znaczenie ma też miejsce i sposób dystrybucji, gdyż poszczególne grupy osób spotkać można w różnych lokalizacjach. Jeżeli chcemy by nasze ulotki trafiły we właściwe ręce, a co za tym idzie przyniosły oczekiwane efekty, konieczna jest inwestycja w pomoc specjalistów. Warto pamiętać, że koszt pojedynczej ulotki nie jest wysoki, natomiast zysk, który możemy osiągnąć, naprawdę wart jest tej inwestycji.