Każda reklama, w tym również wewnętrzna oraz zewnętrzna ma jeden, jasno określony, wspólny cel – ma ona przekonać odbiorcę aby został szeroko rozumianym konsumentem. Innymi słowy ma go przekonać do nabycia danego towaru, skorzystania z danej usługi czy w ogóle uwzględnienia reklamowanej treści, jako potrzebnej i właściwej. Im większe poparcie danej marki przez owego konsumenta, tym większe zyski dla jej producenta. Wszystko oczywiście sprowadza się do sprzedaży.
Różnice natomiast można uznać za subtelne – gdyż w jednym i drugim przypadku mamy do czynienia z plakatami, naklejkami, bilbordami, hasłami reklamowymi, treściami wizualnymi i dźwiękowymi i ogólnie całą masą bodźców zewnętrznych, które za pomocą perswazji mają dotrzeć do naszej świadomości i przekonać nas do danej, na przykład marki.
Tyle tylko, że w przypadku reklamy wewnętrznej, inaczej zwanej Indoor, dane treści mają się kojarzyć bardziej z siedzibą firmy, z jej polityką i filozofią – wszelkiego typu plakaty, ulotki, nadruki, loga, naklejki na podłogę są tutaj umieszczone na terenie siedziby reprezentującej daną markę.
W przypadku reklamy zewnętrznej, zwanej potocznie Outdoor, natomiast mamy do czynienia z, mówiąc kolokwialnie, puszczeniem marki w świat. Treści reklamowe są umieszczane na billboardach przy drogach, na budynkach, na nośnikach etc. Popularne ostatnio reklamy pneumatyczne z kolei, to wszelkiego rodzaju reklamy dmuchane, tzw. dmuchańce. Sposobów na dotarcie do odbiorcy jest cała masa. Ich skuteczność jednak tkwi w jakości a nie ilości i natarczywości. Za mało skuteczne bowiem uważa się nachalne reklamy świetlne czy tzw. spam mailowy.
Nieodpowiednio dobrana reklama może mieć skutki całkiem nieadekwatne do tych założonych.
Zarówno w przypadku jednego, jak i drugiego typu reklamy chodzi przede wszystkim o promowanie i sprzedaż danej marki – czyli produktów czy usług. Można zatem uznać, że różnice są minimalne – oba typy reklam łączy bowiem wspólny cel.